czwartek, 3 maja 2012

ART OF PACKAGING 2011


VI edycja konkursu Art of Packaging dobiegła końca. Jako nominowana w kategorii FREE STYLE- DEBIUTY miałam okazję uczestniczyć  Gali Finałowej konkursu.
Zaprojektowane przeze mnie opakowanie (fot. 2) konkurowało z czterema projektami. Mimo braku zwycięstwa, nominacja jest dla mnie dużym wyróżnieniem i  wspaniałą mobilizacją do pracy i dalszych działań w dziedzinie opakowań i nie tylko. Wysoki poziom prac konkursowych zaskoczył nawet organizatorów, naprawdę było w czym wybierać.
Spośród nominacji w kategorii FREE STYLE,  wyróżniono projekt LA URNA - opakowanie na prochy ludzkie (fot. 3), autorstwa Magdaleny Gazur i Alicji Patanowskiej z Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Dość kontrowersyjne podejście do tematu niekiedy okazuje się trafionym i godnym zauważenia. Mnie nie zachwyciło, nie dlatego, że temat był dość ciężki, ale dlatego, że forma i kształt tego "opakowania" nie wyraża szacunku do osoby zmarłej, jest zwyczajne. Nowatorskie podejście do tematu, ale do mnie nie przemawia. Temat godny uwagi, jednak w mojej opinii nie adekwatny do konkursu. Urna na prochy ludzkie w sąsiedztwie  pudełek na czekoladki?  Urna to nie opakowanie, to miejsce pochówku.

Miano perły wśród opakowań DEBIUTY zyskało Opakowanie na Rogal Świętomarciński ROLL IT (fot. 4), zaprojektowany przez Krzysztofa Czaickiego z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.
Zwycięstwo jak najbardziej zasłużone, opakowanie precyzyjnie wykonane, pomysłowe, oddaje idealny kształt rogala, mimo to konstrukcja wydaje się być dość trwała i prosta. Opakowanie zostało tak zaprojektowanie, by po opróżnieniu zawartości mogło stanowić swoistą pamiątkę z Poznania.

Profesjonaliści zaprezentowali wiele ciekawych rozwiązań zarówno estetycznych jak i technologicznych. Istotnym aspektem, który w ocenie jury był zauważalny w projektach, to dbałość o ekologię.  Moją uwagę zwróciło opakowanie LA CHIQUE, PUDEŁKO - TOREBECZKA DO LUKSUSOWYCH CZEKOLADEK (fot. 6) zgłoszone przez firmę MM Brown Polska, projektu Agnieszki Łuniewskiej, które zwyciężyło w kategorii Premium. Prosty pomysł, ciekawe wykonanie.
Miano perły wśród opakowań PROFESSIONAL otrzymało Opakowanie na Euro 2012, CHOCKOSHOTS - EUROTROPHY FOR YOU, OPAKOWANIE STWORZONE Z MYŚLĄ O ŁAKOCIACH (fot. 5) zgłoszone przez firmę Werner Kenkel, zaprojektowali Adam Marczuk, Marek Daczka, Werner Kenkel. Tekturowa konstrukcja wynikająca z kształtu piłki zrobiła na wszystkich duże wrażenie. Grafika imitująca skórę dodała wiarygodności piłce. Ciekawa, słodka pamiątka z Mistrzostw Europy.

Organizatorzy konkursu zapewnili gościom rozrywkę w postaci spektaklu artystów z berlińskiej grupy Cosmic Artists (fot. 7), która była wstępem do wydarzenia jak i jego zakończeniem. 
Piękny taniec akrobatyczny, w którym z niewiarygodną lekkością widać zmagania ludzkich ciał ze sobą nawzajem jak i z siłą grawitacji. Światło, muzyka, taniec i emocje stworzyły niepowtarzalne widowisko nie do opisania.
Tuż po oficjalnej części gali, goście udali się do holu na mniej oficjalną część przyjęcia, gdzie przy lampce wina mogli po raz kolejny przyjrzeć się nominowanym projektom umieszczonym w gablotach.
Więcej na: ZWYCIĘZCY

fot. 1         DOSSIER ART OF PACKAGING


fot. 2    GADŻET OKOLICZNOŚCIOWY, PREZENT NA CHOINKĘ



fot. 3     LA URNA




fot. 4    ROLL  IT

fot. 5 CHOCKOSHOTS - EUROTROPHY FOR YOU,
 OPAKOWANIE STWORZONE Z MYŚLĄ O ŁAKOCIACH















































fot. 6  CHIQUE























fot. 7        Cosmic Artists





1 komentarz: